I Love You , My Honey
نويسندگان


چرا مردم احساسات خود را در اینترنت به اشتراک می‌گذارند؟

انسانها با اشتراک احساسات و رویدادهای زندگیشان در شبکه های اجتماعی به مغز خود پاداش می دهند.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد پی برده‌اند چرا مردم تا این اندازه خود را مجبور می‌بینند که در سامانه‌های اجتماعی مانند گوگل پلاس و غیره خیلی چیز‌ها درباره اندیشه‌ها و کارهای خود را به اشتراک بگذارند. در زنجیره‌ای از آزمایش‌ها، این پژوهشگران دریافتند که اقدام فاش سازی اطلاعات درباره خود‌‌ همان حس‌های لذتی را در مغز به کنش می‌آورد که ما از خوردن غذا، دریافت پول و یا ارتباط جنسی به دست می‌آوریم.

 

 


واضح است که میزان این لذت‌ها برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است، اما علم این را روشن می‌سازد که حرف زدن درباره خود به گونه‌ای احساس پاداش گرفتن را به انسان القا می‌کند. این یافته ممکن است به توضیح نمونه گیری‌های اخیری کمک کند که نشان می‌دهد تا ۸۰ درصد پست‌ها بر روی رسانه‌های اجتماعی مانند گوگل پلاس به طور خیلی ساده اعلام تجربه‌های‌‌ همان لحظه‌ای افراد است.

دایانا تمیر، پژوهشگر اول و همکارش جیسن می‌تچل زنجیره‌ای از آزمایش‌ها را تدارک دیدند تا واکنش پاداشی را که افراد پس از آنکه درباره خود حرف زدند اندازه بگیرند. آن‌ها برای بخشی از این مطالعه افرادی را که مورد آزمایش قرار گرفته بودند را به دستگاه‌ ام. آر. آی متصل کردند و کنش‌های مغز شرکت کنندگان را هنگامی که آن‌ها به پرسش‌هایی درباره نظرات خود و پرسش‌هایی درباره نظرات دیگران پاسخ می‌دادند زیر نظر گرفتند. پژوهشگران دریافتند ناحیه‌هایی از مغز که با پاداش پیوند دارد -- the nucleus accumbens (NAcc) and the ventral tegmental area (VTA) -- هنگامی که افراد درباره خود حرف می‌زدند به شدت درگیر بود و هنگامی که آن‌ها درباره کسی دیگر صحبت می‌کردند کمتر درگیر بود. آن‌ها همچنین متوجه شدند که شرکت کنندگان حاضر بودند از دریافت پول (مقدار کمی، پول خرد) امتناع کنند، تا بتوانند لذت صحبت کردن درباره خود را ادامه دهند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, ] [ 5:16 ] [ *T.D.A* ]

درباره وبلاگ

درد و دل ای کاش می شد فهمید در دل آسمان چه می گذرد که امشب با ناله ای بغض آلود بر دیار این دل خسته اشک می ریزد
موضوعات
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 32342
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

عاشقانه ها

دریافت همین آهنگ

آوازک